۶ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

چرا ایران و مجارستان نمی توانند با هم بازی کنند؟

با توجه به برنامه تیم های ملی ایران و مجارستان در آبان ماه، امکان برگزاری دیدار دوستانه بین دو تیم وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، تیم های ملی ایران و مجارستان نمی توانند در آبان ماه یک بازی دوستانه برگزار کنند.

پیش از این رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک پس از سفر به مجارستان و دیدار با مدیران ورزشی این کشور از تمایل مجارستان برای برگزاری بازی دوستانه با ایران قبل از جام جهانی خبر داده بود.

اما این بازی دوستانه تنها در آبان ماه امکان پذیر است که ایران یک هفته برای حضور در قطر و جام جهانی 2022 فرصت دارد، اما مجارستان به دلیل عدم حضور در جام جهانی و عدم حضور در لیگ اروپا به دنبال دیدار دوستانه است. .

مدیر رسانه ای تیم ملی ایران گفت که برگزاری بازی دوستانه با مجارستان به دلیل پیشرو بودن "فیفادیا" تا جام جهانی قطر غیرممکن است.

از سوی دیگر با توجه به حضور مجارستان در لیگ ملت های اروپا، این تیم باید در شهریور و مهرماه در مسابقات پیشرو فیفا دی پیشرو در مسابقات رسمی شرکت کند اما ایران به دنبال یک بازی دوستانه است.

منبع

۱ ۰ ۰ دیدگاه

واکنش حماس به فروپاشی ائتلاف حاکم در اسرائیل

جنبش حماس فروپاشی رژیم صهیونیستی را دلیل شکنندگی و ضعف رژیم صهیونیستی و ساختار داخلی آن اعلام کرد.

فوزی برهوم سخنگوی حماس گفت: سقوط دولت اسرائیل یکی از نشانه های ثبات ملت ما و قدرت مقاومت برای سرنگونی این دولت و شکستن اراده آن و جلوگیری از دستیابی به اهدافش است. ایسنا هیچ حکومت جدیدی موضع ما را به عنوان یک دولت اشغالگر تغییر نمی دهد که باید در برابر آن مقاومت کنیم تا بتوانیم حقوق کامل ملت خود را بدست آوریم.

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل و ژایر لاپید، وزیر امور خارجه اسرائیل روز دوشنبه بر انحلال کنست در هفته آینده توافق کردند.

به نوشته این وب سایت، والا، بنت و لاپید برای ارائه لایحه ای برای انحلال کنست و برگزاری انتخابات زودهنگام به توافق رسیدند که بر اساس آن لاپید پست نخست وزیری را در دوره انتخابات به عهده خواهد گرفت.

رادیو صهیونیستی اعلام کرد که انتخابات کنست در 25 اکتبر برگزار می شود.

از سوی دیگر، جادون سائر، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی با هدف جلوگیری از بازگشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق اسرائیل به قدرت در انتخابات آتی، تلاش می کند.

منبع

۱ ۰ ۰ دیدگاه

موسسه فناوری ماساچوست

موسسه فناوری ماساچوست یا MIT یکی از برترین دانشگاه های ایالات متحده است که به دانشجویان بین المللی فرصت تحصیل در سطوح مختلف و پذیرش دانشجو از سراسر جهان را می دهد.

انتخاب دانشگاه UMIT به عنوان مقصد تحصیلی می تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد. با توجه به اینکه MIT یکی از بهترین موسسات آموزش عالی در جهان است، تعداد داوطلبان برای ادامه تحصیل در این دانشگاه زیاد است، همه داوطلبان سالانه از نقاط مختلف جهان درخواست خود را برای پذیرش ارسال می کنند.

دانشگاه بنابراین اگر قصد ادامه تحصیل در MIT را دارید باید بدانید که برای پذیرش در این دانشگاه باید رزومه قوی داشته باشید.ما دانشگاه MIT و شرایط تحصیل آن را ارائه خواهیم داد.

ویلیام برتون راجرز، موسس و اولین رئیس MIT

ویلیام برتون راجرز، موسس و اولین رئیس MIT، سالها برای تأسیس یک موسسه آموزش عالی که کاملاً به علم، فناوری اختصاص داشت، کار کرد و این دانشگاه را در سال 1861 تأسیس کرد.

 

جنگ داخلی آمریکا مدرسه را تا سال 1865 به تعویق انداخت، زمانی که 15 دانش آموز در کلاس اول در بوستون ثبت نام کردند. MIT در سال 1916 به کمبریج، ماساچوست نقل مکان کرد. این دانشگاه در کنار رودخانه چارلز واقع شده است.

 

رئیس جمهور کارل تی. کامپتون (48 - 1930)، این مؤسسه از یک مدرسه فنی معتبر به یک مرکز شناخته شده بین المللی برای تحقیقات علمی و فنی تبدیل شد. در طول جنگ جهانی دوم، MIT آزمایشگاه تشعشع را که مرکز اصلی توسعه تحقیقات تشخیصی راداری در کشور بود و همچنین آزمایشگاه‌های نظامی دیگر اداره می‌کرد. پس از جنگ، MIT همچنان با حامیان مالی شرکت های نظامی که از تحقیقات کاربردی عمده در علوم فیزیکی، محاسبات، هوافضا و مهندسی حمایت می کردند، ادامه داد.

 

در حالی که MIT به دلیل برنامه های مهندسی و علوم فیزیکی شناخته شده است، اما در زمینه های دیگر، به ویژه اقتصاد، علوم سیاسی، علوم سیاسی، زبان شناسی و فلسفه نیز قوی است. پذیرش در این دانشگاه بسیار رقابتی است، تعداد کل دانشجویان مقطع کارشناسی حدود 10000 نفر می باشد.

 

MIT دارای چندین آزمایشگاه تحقیقاتی از جمله امکانات دانشگاهی مانند راکتور هسته ای، مرکز محاسباتی، رصدخانه های ژئوفیزیک و اخترفیزیک، شتاب دهنده خطی، مرکز تحقیقات فضایی، تونل های باد، آزمایشگاه هوش مصنوعی، مرکز و مرکز مطالعات بین المللی است.

 

سیستم کتابخانه MIT گسترده است و شامل تعدادی کتابخانه تخصصی است. همچنین چندین موزه در این دانشگاه وجود دارد. با بیش از 1067 عضو هیئت علمی، MIT همچنان نقش حیاتی در شکل دادن به آینده دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد به عنوان مشاور، مربی، اعضای کمیته و غیره دارد.

 

علاوه بر این، هیئت امنای مؤسسه شامل 78 رهبر برجسته در علوم، مهندسی، آموزش، صنعت و سایر رشته‌ها است. علاوه بر این، اعضای هیئت علمی همچنان به پیشرفت استانداردهای جهانی در رشته های خود ادامه می دهند.

 

MIT در محوطه ای به مساحت 168 هکتار با 26 هکتار زمین بازی، بیش از 20 پارک، فضای سبز، 18 خوابگاه دانشجویی و حدود 50 اثر هنری به همراه ساختمان های آموزشی واقع شده است.

 

این دانشگاه در قلب یکی از نمادین ترین مراکز تجاری کمبریج واقع شده است. از تحقیقات پزشکی گرفته تا فناوری آب پاک، انرژی پایدار، تاب‌آوری شهری، بیماری آلزایمر، سرطان و بیماری‌های عفونی، اینها برخی از نوآوری‌هایی هستند که دانشمندان MIT تحت تأثیر آنها قرار گرفته‌اند.

منبع

۱ ۰ ۰ دیدگاه

عمل اسلیو معده چیست

در این مقاله به این موضوع می پردازیم که عمل اسلیو معده چیست. با ما بمانید.

 

مقدمه

اسلیو یک لغت انگلیسی است و به معنای آستین می باشد. عمل اسلیو هم یعنی جراحی معده و کوچک تر کردن حجم آن. در واقع در این جراحی، حجم زیادی از معده بریده می شود و معده شبیه یک آستین می شود. با این جراحی، فرد چاق مقدار زیای از وزن بدنش کاهش می یابد. برای این که بهتر بدانید تا عمل اسلیو معده چیست، به دکتر سلیمی مراجعه نمایید. دکتر سلیمی، بهترین و معتبرترین متخصص انواع جراحی های لاغری به خصوص عمل اسلیو می باشند. همراه شما هستیم.

عناوین مقاله:

چه چیزهایی باید در مورد عمل اسلیو معده بدانیم؟

اقدامات قبل و بعد از عمل اسلیو معده چیست؟

مزایای عمل اسلیو برای افراد چاق چیست؟

نتیجه گیری

 

چه چیزهایی باید در مورد عمل اسلیو معده بدانیم؟

وقتی صحبت از جراحی برای رفع چاقی به میان می آید، همه به یاد لیپوساکشن می افتند که دور از انصاف نیست بدانیم که واقعا در برخی از موارد خطرناک هم هست و همچنین برگشت پذیر می باشد. اما عمل اسلیو کاملا متفاوت است.

بسیاری از افراد چاق که در سنین پایین یا جوانی قرار دارند و هر گونه رژیم و ورزش و راهی را برای کاهش وزن امتحان کرده اند و جواب دلخواه دریافت نکرده اند، می توانند این عمل را انجام دهند و با خیال آسوده به نتایج فوق العاده ی آن ایمان داشته باشند.

عمل اسلیو معده زیر نظر فوق تخصص جراحی متابولیک و چاقی و همچنین عضو انجمن بین المللی این بیماری، یعنی آقای دکتر مهدی سلیمی انجام می گیرد. این عمل بارها و بارها توسط ایشان و تیم مجرب ایشان انجام شده و در حال حاضر یکی از بهترین پزشکان در این زمینه می باشند.

در جراحی و عمل اسلیو معده، جراح با مهارت خاصی، قسمت زیادی از معده را برش می زند و حجم کوچکی در حد 20 تا 30 درصد آن را باقی می گذارد. فرد چاق بعد از انجام این جراحی، دیگر قادر نخواهد بود تا به میزان خیلی زیادتر از نیاز روزانه غذا بخورد. در نتیجه رفته رفته و با گذشت مدتی این کار به یک عادت تبدیل شده و سوخت و ساز بدن بیمار با حجم جدید معده هماهنگ می شود و به همین دلیل، مقدار چربی های اضافی در بدن به مصرف می رسد و وزن بیمار کاهش می یابد.

 

اقدامات قبل و بعد از عمل اسلیو معده چیست؟

همان طور که برای هر جراحی دیگری باید از قبل آمادگی پیدا کنیم و یک سری شرایطی را برای انجام آن داشته باشیم، عمل اسلیو هم همین طور است و باید از قبل، شرایط آن را داشته باشیم.

این عمل مختص افرادی است که سنین آن ها بین 18 تا 65 سال باشد و زیر 18 سال، به دلایل مختلفی گزینه ی مناسبی نیستند. مثلا یکی از دلایل آن قرار گرفتن فرد در سن رشد است. همچنین سنین بالای 65 سال نیز به علت مشکلات ناشی از افزایش سن مانند فشار خون، پوکی استخوان و خطراتی نظیر سوء تغذیه، گزینه ی مناسبی برای این عمل نیستند.

قبل از جراحی باید فرد مورد نظر حتما با مشاور تغذیه صحبت کند و شاخص توده ی بدنی فرد اندازه گیری شود.

 اگر شاخص، بالای 40 و 41 باشد و همچنین دست کم به مدت 6 ماه از هر طریقی مانند رژیم و ورزش برای کاهش وزن اقدام کرده باشد اما جواب نگرفته باشد، می توان به انجام این عمل فکر کرد. اگر بیشتر از 5 الی 6 سال باشد که فرد چاق شده باشد، می تواند گزینه ی خوبی برای انجام عمل اسلیو معده باشد.

البته اغلب کسانی که بالای 5 سال است که چاق شده اند، مطمئنا راه های متعددی را امتحان کرده اند و جواب دلخواه نگرفته اند. نمی توان گفت که همیشه از هر جوابی به جز اسلیو نمی تواند نتیجه گرفت ولی اسلیو معده روشی 100  درصد موثر است که می تواند 70 الی 80 درصد وزن بیمار را در مدت نه چندان طولانی پایین بیاورد. این روش بر خلاف روش های دیگر، روشی 100 درصد تضمینی است.

 اگر این جراحی توسط پزشک معتبر و کاربلد همچون دکتر سلیمی انجام شود، ضریب موفقیت خیلی بالایی خواهد داشت. یکی دیگر از اقاماتی که پزشک قبل از انجام عمل از بیمار می خواهد، منع دارویی تا حداقل 10 روز قبل از جراحی است. همچنین نوشیدن الکل و کشیدن سیگار قبل و بعد از جراحی در دوران نقاهت ممنوع است.

دکتر مهدی سلیمی در حال حاضر یکی از بهترین های این جراحی در ایران می باشد. اقدامات و مراقبت های درمانی پس از عمل توسط  تیم پزشکی ایشان، در بالاترین میزان همکاری و توجه قرار دارد و با خیالی آسوده می توانید این عمل را انجام دهید.

این جراحی به شکل لاپاراسکوپی انجام می شود و یکی دو برش کوچک و ساده روی شکم انجام می شود. بعد از عمل نیز نگران جای زخم ها نباشید چون در دوره ی نقاهت یک ماهه، جای این زخم ها سریعا بهبود پیدا می کنند.

 

مزایای عمل اسلیو برای افراد چاق چیست؟

هر جراحی به دنبال خود مزایایی هم دارد و نمی توان گفت که فقط عوارض دارد. از مزایای عمل اسلیو معده، کاهش سریع وزن می باشد که در موارد زیادی هم این روش 100 درصد موثر بوده و نمونه های آن در کلینیک دکتر مهدی سلیمی کم نمی باشند.

چاقی به دنبال خود بیماری هایی نظیر فشار بر زانو و کمر درد یا فشار خون بالا و چربی و حتی دیابت نوع دو را به همراه دارد. در بسیاری از موارد، چاقی می تواند فکر و روح بیمار را مخدوش کند و به دنبال آن گوشه گیری و افسردگی به همراه داشته باشد. تمامی این موارد که از عوارض چاقی می باشند، مدت کوتاهی بعد از عمل اسلیو معده کاملا برطرف شده و فرد به حالت عادی و سلامتی کامل می رسد.

یکی از اصلی ترین دلایل چاقی افراد، تحریک بیش از حد اشتهای آن هاست. سلول های این تحریک مستقیما در معده قرار دارند که بعد از برداشته شدن 70 تا 80 درصد حجم معده، تحریک اشتها خیلی کمتر شده و فرد در طول زمان حدودا 18 ماه تا 2 سال، وزن اضافی بدن خود را از دست می دهد. از مزایای دیگر این روش می توان به عدم بازگشت چاقی و نیز به کاهش وزن آرام بدن اشاره کرد.

نتیجه گیری

عمل اسلیو معده باید توسط یک پزشک متبحر و متخصص صورت بگیرد تا به معنای واقعی کلمه، اثر بخشی آن را ببینیم. دکتر مهدی سلیمی فوق تخصص جراحی متابولیک، می تواند گزینه ی مناسبی برای انجام جراحی چاقی باشد.

 

 

۱ ۰ ۰ دیدگاه

عنوان دومین مطلب آزمایشی من

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

۰ ۰ ۱ دیدگاه

عنوان اولین مطلب آزمایشی من

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

۱ ۰ ۰ دیدگاه


آخرین مطلب
پیوندهای روزانه
پیوندها
بایگانی