عمل اسلیو معده چیست

عمل اسلیو معده چیست

در این مقاله به این موضوع می پردازیم که عمل اسلیو معده چیست. با ما بمانید.

 

مقدمه

اسلیو یک لغت انگلیسی است و به معنای آستین می باشد. عمل اسلیو هم یعنی جراحی معده و کوچک تر کردن حجم آن. در واقع در این جراحی، حجم زیادی از معده بریده می شود و معده شبیه یک آستین می شود. با این جراحی، فرد چاق مقدار زیای از وزن بدنش کاهش می یابد. برای این که بهتر بدانید تا عمل اسلیو معده چیست، به دکتر سلیمی مراجعه نمایید. دکتر سلیمی، بهترین و معتبرترین متخصص انواع جراحی های لاغری به خصوص عمل اسلیو می باشند. همراه شما هستیم.

عناوین مقاله:

چه چیزهایی باید در مورد عمل اسلیو معده بدانیم؟

اقدامات قبل و بعد از عمل اسلیو معده چیست؟

مزایای عمل اسلیو برای افراد چاق چیست؟

نتیجه گیری

 

چه چیزهایی باید در مورد عمل اسلیو معده بدانیم؟

وقتی صحبت از جراحی برای رفع چاقی به میان می آید، همه به یاد لیپوساکشن می افتند که دور از انصاف نیست بدانیم که واقعا در برخی از موارد خطرناک هم هست و همچنین برگشت پذیر می باشد. اما عمل اسلیو کاملا متفاوت است.

بسیاری از افراد چاق که در سنین پایین یا جوانی قرار دارند و هر گونه رژیم و ورزش و راهی را برای کاهش وزن امتحان کرده اند و جواب دلخواه دریافت نکرده اند، می توانند این عمل را انجام دهند و با خیال آسوده به نتایج فوق العاده ی آن ایمان داشته باشند.

عمل اسلیو معده زیر نظر فوق تخصص جراحی متابولیک و چاقی و همچنین عضو انجمن بین المللی این بیماری، یعنی آقای دکتر مهدی سلیمی انجام می گیرد. این عمل بارها و بارها توسط ایشان و تیم مجرب ایشان انجام شده و در حال حاضر یکی از بهترین پزشکان در این زمینه می باشند.

در جراحی و عمل اسلیو معده، جراح با مهارت خاصی، قسمت زیادی از معده را برش می زند و حجم کوچکی در حد 20 تا 30 درصد آن را باقی می گذارد. فرد چاق بعد از انجام این جراحی، دیگر قادر نخواهد بود تا به میزان خیلی زیادتر از نیاز روزانه غذا بخورد. در نتیجه رفته رفته و با گذشت مدتی این کار به یک عادت تبدیل شده و سوخت و ساز بدن بیمار با حجم جدید معده هماهنگ می شود و به همین دلیل، مقدار چربی های اضافی در بدن به مصرف می رسد و وزن بیمار کاهش می یابد.

 

اقدامات قبل و بعد از عمل اسلیو معده چیست؟

همان طور که برای هر جراحی دیگری باید از قبل آمادگی پیدا کنیم و یک سری شرایطی را برای انجام آن داشته باشیم، عمل اسلیو هم همین طور است و باید از قبل، شرایط آن را داشته باشیم.

این عمل مختص افرادی است که سنین آن ها بین 18 تا 65 سال باشد و زیر 18 سال، به دلایل مختلفی گزینه ی مناسبی نیستند. مثلا یکی از دلایل آن قرار گرفتن فرد در سن رشد است. همچنین سنین بالای 65 سال نیز به علت مشکلات ناشی از افزایش سن مانند فشار خون، پوکی استخوان و خطراتی نظیر سوء تغذیه، گزینه ی مناسبی برای این عمل نیستند.

قبل از جراحی باید فرد مورد نظر حتما با مشاور تغذیه صحبت کند و شاخص توده ی بدنی فرد اندازه گیری شود.

 اگر شاخص، بالای 40 و 41 باشد و همچنین دست کم به مدت 6 ماه از هر طریقی مانند رژیم و ورزش برای کاهش وزن اقدام کرده باشد اما جواب نگرفته باشد، می توان به انجام این عمل فکر کرد. اگر بیشتر از 5 الی 6 سال باشد که فرد چاق شده باشد، می تواند گزینه ی خوبی برای انجام عمل اسلیو معده باشد.

البته اغلب کسانی که بالای 5 سال است که چاق شده اند، مطمئنا راه های متعددی را امتحان کرده اند و جواب دلخواه نگرفته اند. نمی توان گفت که همیشه از هر جوابی به جز اسلیو نمی تواند نتیجه گرفت ولی اسلیو معده روشی 100  درصد موثر است که می تواند 70 الی 80 درصد وزن بیمار را در مدت نه چندان طولانی پایین بیاورد. این روش بر خلاف روش های دیگر، روشی 100 درصد تضمینی است.

 اگر این جراحی توسط پزشک معتبر و کاربلد همچون دکتر سلیمی انجام شود، ضریب موفقیت خیلی بالایی خواهد داشت. یکی دیگر از اقاماتی که پزشک قبل از انجام عمل از بیمار می خواهد، منع دارویی تا حداقل 10 روز قبل از جراحی است. همچنین نوشیدن الکل و کشیدن سیگار قبل و بعد از جراحی در دوران نقاهت ممنوع است.

دکتر مهدی سلیمی در حال حاضر یکی از بهترین های این جراحی در ایران می باشد. اقدامات و مراقبت های درمانی پس از عمل توسط  تیم پزشکی ایشان، در بالاترین میزان همکاری و توجه قرار دارد و با خیالی آسوده می توانید این عمل را انجام دهید.

این جراحی به شکل لاپاراسکوپی انجام می شود و یکی دو برش کوچک و ساده روی شکم انجام می شود. بعد از عمل نیز نگران جای زخم ها نباشید چون در دوره ی نقاهت یک ماهه، جای این زخم ها سریعا بهبود پیدا می کنند.

 

مزایای عمل اسلیو برای افراد چاق چیست؟

هر جراحی به دنبال خود مزایایی هم دارد و نمی توان گفت که فقط عوارض دارد. از مزایای عمل اسلیو معده، کاهش سریع وزن می باشد که در موارد زیادی هم این روش 100 درصد موثر بوده و نمونه های آن در کلینیک دکتر مهدی سلیمی کم نمی باشند.

چاقی به دنبال خود بیماری هایی نظیر فشار بر زانو و کمر درد یا فشار خون بالا و چربی و حتی دیابت نوع دو را به همراه دارد. در بسیاری از موارد، چاقی می تواند فکر و روح بیمار را مخدوش کند و به دنبال آن گوشه گیری و افسردگی به همراه داشته باشد. تمامی این موارد که از عوارض چاقی می باشند، مدت کوتاهی بعد از عمل اسلیو معده کاملا برطرف شده و فرد به حالت عادی و سلامتی کامل می رسد.

یکی از اصلی ترین دلایل چاقی افراد، تحریک بیش از حد اشتهای آن هاست. سلول های این تحریک مستقیما در معده قرار دارند که بعد از برداشته شدن 70 تا 80 درصد حجم معده، تحریک اشتها خیلی کمتر شده و فرد در طول زمان حدودا 18 ماه تا 2 سال، وزن اضافی بدن خود را از دست می دهد. از مزایای دیگر این روش می توان به عدم بازگشت چاقی و نیز به کاهش وزن آرام بدن اشاره کرد.

نتیجه گیری

عمل اسلیو معده باید توسط یک پزشک متبحر و متخصص صورت بگیرد تا به معنای واقعی کلمه، اثر بخشی آن را ببینیم. دکتر مهدی سلیمی فوق تخصص جراحی متابولیک، می تواند گزینه ی مناسبی برای انجام جراحی چاقی باشد.

 

 

۱ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

آخرین مطلب
پیوندهای روزانه
پیوندها
بایگانی